Σταντ καταστημάτων: Η σωστή διαρρύθμισή τους για περισσότερες πωλήσεις

Σταντ καταστημάτων: Η σωστή διαρρύθμισή τους για περισσότερες πωλήσεις

Τα σταντ καταστημάτων αποτελούν ένα από τα βασικότερα έπιπλα παρουσίασης προϊόντων. Επειδή έχουν πολλές λειτουργίες, θεωρούνται ότι προωθούν τις πωλήσεις, καθώς έχουν τη δυνατότητα να αναδεικνύουν με διαφορετικούς τρόπους τα προϊόντα. Ωστόσο, δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι αρκεί να έχετε σταντ στο κατάστημά σας, για να δείτε τις πωλήσεις σας να ανεβαίνουν. Απαιτείται, επιπλέον, να γνωρίζετε πώς ακριβώς να τα τοποθετήσετε, ώστε να πετύχετε τη βέλτιστη διαρρύθμιση μέσα στο χώρο. Στόχος είναι να πάρετε από το χέρι τον πελάτη που μπαίνει μέσα στο μαγαζί και να τον οδηγήσετε στην περιήγηση σε αυτό, ώστε να αγοράσει όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα.

Ο χώρος δεξιά από την πόρτα

Το μεγαλύτερο ποσοστό των νεοεισερχόμενων πελατών θα κινηθεί προς τα δεξιά, μόλις μπει από την πόρτα. Συνεπώς, θα πρέπει στο σταντ που βρίσκεται δεξιά από την πόρτα να βάλετε τα πιο ελκυστικά σας προϊόντα, ώστε να πέσει το μάτι του καταναλωτή και να μπορέσετε να τον κρατήσετε και να μην τον αφήσετε ουσιαστικά να φύγει.

σταντ καταστηματων

Όχι πολύ ψηλά ή χαμηλά σταντ

Τα σταντ καταστημάτων πρέπει να βρίσκονται περίπου στο ύψος των ματιών του μέσου ενήλικα. Αν, μάλιστα, απευθύνεστε σε συγκεκριμένο target group, για παράδειγμα γυναίκες, τότε θα πρέπει να λάβετε αυτό το στοιχείο υπόψη σας, για να καθορίσετε το μέσο ενήλικα. Το ζητούμενο είναι τα προϊόντα στο σταντ να είναι άμεσα διαθέσιμα για την πλειοψηφία των πελατών, χωρίς να χρειάζεται να σκύβουν ή να τεντώνονται.

Τα αναλώσιμα δεν πρέπει να βρίσκονται σε περίοπτη θέση

Ένα μεγάλο λάθος που γίνεται σε πολλά καταστήματα είναι να τοποθετούνται τα αναλώσιμα σε περίοπτη θέση, για παράδειγμα στο κέντρο του καταστήματος. Αυτό, όμως, δεν ωφελεί πουθενά. Όταν κάποιος θέλει να αγοράσει αναλώσιμα, είναι σίγουρο πως θα τα ψωνίσει, ακόμα και αν χρειαστεί να τα ψάξει λίγο περισσότερο. Γιατί, λοιπόν, να μην τον ωθήσετε να μπει περισσότερο στο κατάστημα, να περιηγηθεί, για να τα βρει, και ίσως στην πορεία να αγοράσει και κάτι άλλο;

σταντ ρουχων

Ελεύθερος χώρος

Είναι βασικό να έχετε ελεύθερο χώρο μέσα στο κατάστημα, για να μη νιώθει ο πελάτης εγκλωβισμένος και προκύπτει ένα παραφορτωμένο σύνολο. Είναι αναποτελεσματικό να βάζετε τα σταντ το ένα δίπλα στο άλλο, γιατί τελικά κανένα δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει. Στον ελεύθερο χώρο, ο οποίος φυσικά βρίσκεται ανάμεσα στα σταντ, μπορείτε να έχετε καναπέδες, για να ξεκουράζονται οι πελάτες και να έχουν έπειτα περισσότερη ενέργεια, για να προχωρήσουν σε αγορές.

Προσανατολισμός

Το να δώσετε σε όποιον μπαίνει μέσα στο μαγαζί τη δυνατότητα να προσανατολιστεί είναι πολύ σημαντικό. Αν κάποιος είναι καινούριος πελάτης, είναι λογικό να μη γνωρίζει πού βρίσκεται κάθε τι. Βελάκια στο πάτωμα που του δείχνουν πώς πρέπει να κινηθεί ή ακόμα και ταμπελάκια πάνω από τα σταντ και τα ράφια θα τον βοηθήσουν ιδιαίτερα, ειδικά αν πρόκειται για ένα μεγάλο κατάστημα.